Go to content
UR Home

Der Einfluss individueller und sozialer Faktoren auf die Rechenleistung von Drittklässlerinnen und Drittklässlern

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-381205
DOI to cite this document:
10.5283/epub.38120
Brandl, Jana
Date of publication of this fulltext: 11 Dec 2018 08:04


Abstract (German)

Die Ergebnisse aktueller Schulleistungsstudien weisen darauf hin, dass es in Deutschland einen erheblichen Anteil an Grundschülerinnen und Grundschülern mit unzureichenden Mathematikleistungen gibt. Förderbedarf besteht insbesondere im Bereich der Arithmetik. Offensichtlich haben sich in den letzten Jahren die Mathematikleistungen der Grundschulkinder in Deutschland insgesamt verringert. Hierbei ...

plus

Translation of the abstract (English)

The results of the current PISA indicate that a significant proportion of primary school pupils in Germany are insufficient mathematics achievements. Most notably, there are special educational needs in arithmetic. It is apparent that, over the last few years, the mathematics achievements of primary school pupils in Germany have reduced overall. In this instance, the proportion of children with ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons