Go to content
UR Home

Selbstreguliertes Lernen am Ende der Grundschulzeit: Ausgangslage und Förderung im Unterricht

Sontag, Christine (2019) Selbstreguliertes Lernen am Ende der Grundschulzeit: Ausgangslage und Förderung im Unterricht. PhD, Universität Regensburg.

[img]
Preview
License: Publishing license for publications excluding print on demand
PDF
Download (1MB)
Date of publication of this fulltext: 04 Mar 2019 06:04

Abstract (German)

In der vorliegenden Dissertation werden empirische Studien zum selbstregulierten Lernen (SRL) von Schüler/-innen am Ende der Grundschulzeit dargestellt. Ein besonderer Fokus liegt dabei auf der Situation hochintelligenter Schüler/-innen. Die Studien sind in vier Artikeln dargestellt und werden in einem Rahmenpapier zusammenfassend beschrieben. In der in Artikel 1 dargestellten Studie wurde ...

plus

Translation of the abstract (English)

This dissertation examines elementary school students’ self-regulated learning (SRL), with a particular focus on self-regulated learning by highly-intelligent students. The studies are described in four articles and summarized in a framework paper. In the study described in article 1 we investigated if fourth-grade students preferred SRL over other forms of learning and if and how the ...

plus


Export bibliographical data



Item type:Thesis of the University of Regensburg (PhD)
Date:4 March 2019
Referee:Prof. Dr. Heidrun Stöger
Date of exam:5 March 2018
Institutions:Psychology and Pedagogy > Institut für Pädagogik > Lehrstuhl für Schulpädagogik (Prof. Dr. Heidrun Stöger)
Keywords:selbstreguliertes Lernen, Intervention, Grundschule, Lesestrategien, Hochbegabung; self-regulated learning, intervention, elementary school, reading strategies, gifted students
Dewey Decimal Classification:100 Philosophy & psychology > 150 Psychology
300 Social sciences > 370 Education
Status:Published
Refereed:Yes, this version has been refereed
Created at the University of Regensburg:Yes
Item ID:38313
Owner only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de

Dissertations: dissertationen@ur.de

Research data: daten@ur.de

Contact persons