Go to content
UR Home

Selbstreguliertes Lernen am Ende der Grundschulzeit: Ausgangslage und Förderung im Unterricht

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-383135
DOI to cite this document:
10.5283/epub.38313
Sontag, Christine
Date of publication of this fulltext: 04 Mar 2019 06:04


Abstract (German)

In der vorliegenden Dissertation werden empirische Studien zum selbstregulierten Lernen (SRL) von Schüler/-innen am Ende der Grundschulzeit dargestellt. Ein besonderer Fokus liegt dabei auf der Situation hochintelligenter Schüler/-innen. Die Studien sind in vier Artikeln dargestellt und werden in einem Rahmenpapier zusammenfassend beschrieben. In der in Artikel 1 dargestellten Studie wurde ...

plus

Translation of the abstract (English)

This dissertation examines elementary school students’ self-regulated learning (SRL), with a particular focus on self-regulated learning by highly-intelligent students. The studies are described in four articles and summarized in a framework paper. In the study described in article 1 we investigated if fourth-grade students preferred SRL over other forms of learning and if and how the ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: daten@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons