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Design Thinking als wertschöpfender Faktor im Rahmen von Innovationsprozessen: Untersuchung am Beispiel der Firma Braun

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-405563
DOI to cite this document:
10.5283/epub.40556
Beuker, Ralf
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License: Creative Commons Attribution No Derivatives 4.0
PDF - Accepted Version
(8MB)
Date of publication of this fulltext: 30 Aug 2019 09:57


Abstract (German)

Im wirtschaftlichen Kontext wird der Begriff Design im Regelfall als Werkzeug betrachtet, mit dessen Hilfe Produkte oder Dienstleistungen ‚verschönert‘ werden, um sie im Rahmen von Produkt- und Marketingkampagnen zu einem möglichst hohen Preis verkaufen zu können. Hier tritt Design lediglich als Produktdesign zutage. Dabei handelt es sich aber um ein Verständnis von Design, welches dem ...

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Translation of the abstract (English)

In the economic context, the term design is usually seen as a tool to 'embellish' products or services in order to sell them at the highest possible price in product and marketing campaigns. Here, design merely appears as a product design. However, this is an understanding of design that does not do justice to the comprehensive field of research and application and the possibilities that design ...

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