Startseite UR

A Cross-National Study of Implicit Theories of a Creative Person

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-416553
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.41655
Hopp, Manuel ; Händel, Marion ; Stöger, Heidrun ; Vialle, Wilma ; Ziegler, Albert
[img]
Vorschau
Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(1MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 19 Feb 2020 12:30


Zusammenfassung

Implicit theories can influence learning behavior, the approaches individuals take to learning and performance situations, and the learning goals individuals set, as well as, indirectly, their accomplishments, intelligence, and creativity. For this cross-cultural study, Kenyan and German students were asked to draw a creative person and rate it on a number of attributes. The data indicated ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner