Startseite UR

Enhancing Task-Demands Disrupts Learning but Enhances Transfer Gains in Short-Term Task Switching Training

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-430452
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.43045
Sabah, Katrina ; Dolk, Thomas ; Meiran, Nachshon ; Dreisbach, Gesine
[img]Anderes
DataSets for Sabah et al (2020)
(888kB)
[img]
Vorschau
PDF
Variables Description
(18kB)
[img]
Vorschau
PDF
(1MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 08 Apr 2020 06:35



Zusammenfassung

Content variability was previously suggested to promote stronger learning effects in cognitive training whereas less variability incurred transfer costs (Sabah et al., 2018). Here, we expanded these findings by additionally examining the role of learners’ control in short-term task-switching training by comparing voluntary task-switching to a yoked control forced task-switching condition. To this ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner