Startseite UR

Enhancing Task-Demands Disrupts Learning but Enhances Transfer Gains in Short-Term Task-switching Training

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-430860
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.43086
Sabah, Katrina ; Dolk, Thomas ; Meiran, Nachshon ; Dreisbach, Gesine
[img]
Vorschau
Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(1MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 22 Apr 2020 06:47

Diese Publikation ist Teil des DEAL-Vertrags mit Springer.


Zusammenfassung

Content variability was previously suggested to promote stronger learning effects in cognitive training whereas less variability incurred transfer costs (Sabah et al. Psychological Research, 10.1007/s00426-018-1006-7,2018). Here, we expanded these findings by additionally examining the role of learners' control in short-term task-switching training by comparing voluntary task-switching to a yoked ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner