Startseite UR

Effects of curriculum-based measurement (CBM) for progess monitoring in reading and an additive reading in second classes

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-435439
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.43543
Anderson, S. ; Jungjohann, J. ; Gebhardt, Markus
[img]
Vorschau
Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(581kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 06 Aug 2020 13:00

Diese Publikation ist Teil des DEAL-Vertrags mit Springer.


Zusammenfassung

In this study, poor readers in second school year were selected from three schools (n = 32). Their reading skills were surveyed weekly using a CBM instrument over one school semester. Furthermore, they were supported by a five-week reading fluency instruction. The majority of students increased their weekly learning growth in regular teaching and in the phase with the additive instruction. The ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner