Startseite UR

Correlation between Attitudes, Concerns, Self-Efficacy and Teaching Intentions in Inclusive Education. Evidence from German pre-service teachers using international scales

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-435633
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.43563
Miesera, S. ; DeVries, J.M. ; Jungjohann, J. ; Gebhardt, Markus
[img]
Vorschau
PDF
(334kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 06 Aug 2020 12:14


Zusammenfassung

The inclusion of pupils with special educational needs (SEN ) in schools is an ongoing challenge – it demands the development of an adapted teaching and learning environment, which, in turn, requires a corresponding teacher education programme. Studies indicate that personal characteristics of the respective teachers are one of the main influencing factors on the classroom environment. This ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner