Startseite UR

How does social behavior relate to both grades and achievement scores?

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-435660
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.43566
DeVries, J.M. ; Rathmann, K. ; Gebhardt, Markus
[img]
Vorschau
PDF
(394kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 06 Aug 2020 08:35


Zusammenfassung

Prosocial behavior and peer problems are an important correlate of academic development; however, these effects vary by achievement measures and social behaviors. In this paper, we examined data from the German National Education Panel Study (NEPS), and we use structural equation modeling (SEM) to model the effects of prosocial behavior and peer problems on grades and competencies for both math ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner