Startseite UR

Nine years of online mentoring for secondary school girls in STEM: an empirical comparison of three mentoring formats

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-446535
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.44653
Stöger, Heidrun ; Heilemann, Michael ; Debatin, Tobias ; Schirner, Sigrun ; ;
[img]
Vorschau
Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(354kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 28 Jan 2021 12:24

Diese Publikation ist Teil des DEAL-Vertrags mit Wiley.


Zusammenfassung

Online mentoring can be useful for supporting girls in science, technology, engineering, and mathematics (STEM). Yet, little is known about the differential effects of various online mentoring formats. We examine the general and relative effectiveness of three online mentoring formats, one-on-one mentoring, many-to-many group mentoring, and a hybrid form of the two. All three formats were ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner