Go to content
UR Home

Nutzung studienrelevanter Informationen. Häufigkeitsmuster und motivationale Bedingungen

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-447124
DOI to cite this document:
10.5283/epub.44712
Viehauser, Sabrina
Date of publication of this fulltext: 03 Feb 2021 09:01


Abstract (German)

Im Laufe ihres Studiums werden Studierende immer wieder mit der Situation konfrontiert, sich in selbstgesteuerten Lernphasen Inhalte mit Hilfe verschiedener Informationsquellen selbst erarbeiten zu müssen (Wild, 2000, 2018). Das Internet ist mittlerweile sowohl bei Wissenschaftler*innen als auch bei Studierenden zur Hauptquelle für wissenschaftsbezogene Informationen geworden (Maier & Richter, ...

plus

Translation of the abstract (English)

In the process of studying students are often confronted with the situation of gathering content in phases of self-regulated learning by using different information sources (Wild, 2000, 2018). The Internet has become the main source of information for scientists as well as for students by now (Maier & Richter, 2013). The enquiry in the Internet may give many different types of information ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons