Startseite UR

Fostering mathematical modelling competency of South African engineering students: which influence does the teaching design have?

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-462438
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.46243
Durandt, Rina ; Blum, Werner ; Lindl, Alfred
[img]
Vorschau
Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(826kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 07 Jul 2021 05:31

Diese Publikation ist Teil des DEAL-Vertrags mit Springer.


Zusammenfassung

This paper reports on empirical results about the influence of two different teaching designs on the development of tertiary students' modelling competency and attitudes towards modelling. A total of 144 first year engineering students were exposed to a diagnostic entrance test, a modelling unit consisting of five lessons with ten tasks, enframed by a pre- and a post-test, and at the end a ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner