Startseite UR

Preschool screen-media usage predicts mental imagery two years later

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-463430
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.46343
Suggate, Sebastian Paul ; Martzog, Philipp
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 19 Aug 2021 12:17



Zusammenfassung

During typical childhood interactions with screen-media, two features are prominent. First, input is dominated by audio-visual signals and second, these predominately provide children with ready-made images, potentially negating effortful mental imagery construction. We present a two-year longitudinal study on a sample of 109 preschool children. We endeavoured to measure media usage and mental ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner