Go to content
UR Home

Emotionen und der kompetente Einsatz von Lernstrategien in der Schule

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-493584
DOI to cite this document:
10.5283/epub.49358
Obergrießer, Stefanie
Date of publication of this fulltext: 01 Oct 2021 06:20


Abstract (German)

Emotionen und der Einsatz von Lernstrategien sind wichtige Faktoren für einen erfolgreichen Lernprozess. Ihr Zusammenspiel ist jedoch noch nicht hinreichend erforscht. Die vorliegende artikelbasierte Dissertation soll einen Beitrag zur Schließung dieser Forschungslücke leisten. In den drei im Rahmen der Dissertation verfassten Artikeln werden Zusammenhänge zwischen den Lern- und ...

plus

Translation of the abstract (English)

Emotions and the use of learning strategies are important factors for a successful learning process. However, their interplay has not been adequately explored. This article-based dissertation aims to contribute to filling this research gap. The three articles written as part of the dissertation analyze connections between students' learning and achievement emotions and their use of learning strategies. The central role of a self-regulated and competent use of learning strategies is emphasized.


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons