| License: Creative Commons Attribution 4.0 (39MB) |
- URN to cite this document:
- urn:nbn:de:bvb:355-epub-512107
- DOI to cite this document:
- 10.5283/epub.51210

Preis: 42,90 €
Abstract (German)
Ziel der Studie FALKE-D war es, das Konstrukt des guten Erklärens im Fach Deutsch zu konzeptualisieren und empirisch zu erforschen. Für dieses Konstrukt wurden Aspekte von Unterrichtsqualität aus der Lehr-Lernforschung (z.B. Strukturiertheit oder Adressatenorientierung) auf das Mirkoteaching-Element des Erklärens übertragen. Zudem wurde für diese Arbeit das Unterrichtsprinzip der kognitiven ...

Translation of the abstract (English)
The aim of the FALKE-D study was to conceptualize and empirically investigate the construct of a good explanation in German language classes. Explanations on typical school topics (from the field of argumentation) were prepared and submitted to different status groups (pupils, students, teachers and didactics) for evaluation. It was demonstrated that well known aspects derived from the theory (e. ...
