Go to content
UR Home

Gut erklärt? FALKE-D: Eine empirische Studie zu Erklärungen im Deutschunterricht aus unterschiedlichen Beobachterperspektiven

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-512107
DOI to cite this document:
10.5283/epub.51210
Gaier, Lisa

Printexemplar der Universitätsbibliothek
Preis: 42,90

Date of publication of this fulltext: 01 Apr 2022 08:38


Abstract (German)

Ziel der Studie FALKE-D war es, das Konstrukt des guten Erklärens im Fach Deutsch zu konzeptualisieren und empirisch zu erforschen. Für dieses Konstrukt wurden Aspekte von Unterrichtsqualität aus der Lehr-Lernforschung (z.B. Strukturiertheit oder Adressatenorientierung) auf das Mirkoteaching-Element des Erklärens übertragen. Zudem wurde für diese Arbeit das Unterrichtsprinzip der kognitiven ...

plus

Translation of the abstract (English)

The aim of the FALKE-D study was to conceptualize and empirically investigate the construct of a good explanation in German language classes. Explanations on typical school topics (from the field of argumentation) were prepared and submitted to different status groups (pupils, students, teachers and didactics) for evaluation. It was demonstrated that well known aspects derived from the theory (e. ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: daten@ur.de
0941 943 -4239

Contact persons