Startseite UR

Are Student Teachers’ Overall Expected Emotions Regarding Their Future Life as a Teacher Biased Toward Their Expected Peak Emotions?

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-521656
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.52165
Forster, Markus ; Kuhbandner, Christof

Dies ist die aktuelle Version dieses Eintrags.

[img]
Vorschau
Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(1MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 19 Apr 2022 16:36



Zusammenfassung

Having functional expected emotions regarding one’s future life as a teacher is important for student teachers to maintain their motivation to choose a career as a teacher. However, humans show several biases when judging their emotional experiences. One famous bias is the so-called peak-end effect which describes the phenomenon that overall affective judgments do not reflect the average of the ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner