Startseite UR

How the existence of special schools affects the placement of students with special needs in inclusive primary schools

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-527005
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.52700
Ebenbeck, Nikola ; Rieser, Jakob ; Jungjohann, Jana ; Gebhardt, Markus
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 02 Aug 2022 12:58

Diese Publikation ist Teil des DEAL-Vertrags mit Wiley.


Zusammenfassung

Although inclusion is the declared goal, the transition from a system based on special schools to an inclusive school system has only been progressing very slowly in individual countries. In an evolving school system, the existing special schools keep struggling to justify their existence. This study investigates the regional distribution effects based on official school data and shows the ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner