Startseite UR

The influences of social agents in completing a STEM degree: an examination of female graduates of selective science high schools

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-530352
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.53035
Luo, Linlin ; Stoeger, Heidrun ; Subotnik, Rena F.
[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(1MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 12 Okt 2022 14:56



Zusammenfassung

Background Women are underrepresented in science, technology, engineering, and mathematics (STEM) professions. Even the most promising female students' interest in STEM subjects often decreases during secondary school. Using the framework of the Social Cognitive Career Theory, the present study examined the influences of social agents in female students' persistence in STEM. Specifically, the ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner