Startseite UR

Correspondence Heuristic and Filter-Empowerment Heuristic: Investigating the Reversed Gender Achievement Gap in a Sample of Secondary School Students in Saudi Arabia within the Framework of Educational and Learning Capital

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-532775
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.53277
Stoeger, Heidrun ; Almulhim, Norah ; Ziegler, Albert
[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(1MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 28 Nov 2022 14:39



Zusammenfassung

The reversed gender achievement gap in the Kingdom of Saudi Arabia (KSA) in favor of girls developed in a societal environment that still predominantly favors men. The finding illustrates how equity gaps at higher systemic levels may not translate seamlessly to lower systemic levels. We propose that this lack of correspondence between systemic levels regarding equity gaps can be explained by the ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner