Startseite UR

Getting into the university track: Parents’ implicit theories about ability predict which type of secondary school their children are tracked into

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-538436
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.53843
Matthes, Benjamin ; Stoeger, Heidrun
[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(1MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 22 Feb 2023 14:35

Diese Publikation ist Teil des DEAL-Vertrags mit Springer.


Zusammenfassung

The few studies about whether parents’ implicit theories about ability (ITs) predict their children’s academic success and relevant parental behavior have produced mixed results. In response, research suggested that parents’ ITs might be more important in contexts that make children’s intellectual potential salient. Therefore, we investigated the role of parents’ ITs in such a situation: After ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner