Startseite UR

Online mentoring for girls in secondary education to increase participation rates of women in STEM: A long‐term follow‐up study on later university major and career choices

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-540812
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.54081
Stoeger, Heidrun ; Debatin, Tobias ; Heilemann, Michael ; Schirner, Sigrun ; Ziegler, Albert
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 19 Apr 2023 04:10

Diese Publikation ist Teil des DEAL-Vertrags mit Wiley.


Zusammenfassung

An important first step in talent development in science, technology, engineering, and mathematics (STEM) is getting individuals excited about STEM. Females, in particular, are underrepresented in many STEM fields. Since girls’ interest in STEM declines in adolescence, interventions should begin in secondary education at the latest. One appropriate intervention is (online) mentoring. Although its ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner