Go to content
UR Home

Parents’ and Children’s Implicit Theories About Ability: How and Under What Circumstances They Relate to Different Aspects of Children’s Academic Success

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-542867
DOI to cite this document:
10.5283/epub.54286
Matthes, Benjamin
Date of publication of this fulltext: 19 Jun 2023 09:03


Abstract (English)

Children’s and parents’ implicit theories (ITs) about whether abilities are fixed or malleable predict various learning-related behaviors and different aspects of children’s academic success. For children’s ITs, however, it has not yet been adequately investigated whether they predict learning strategy use, which is related to academic success. Thus, Study 1 examined if children’s ITs predict (a) ...

plus

Translation of the abstract (German)

Die impliziten Theorien von Kindern und Eltern darüber, inwieweit Fähigkeiten stabil oder veränderbar sind, sagen verschiedene lernbezogene Verhaltensweisen und verschiedene Aspekte des Schulerfolgs von Kindern vorher. Für die impliziten Theorien von Kindern wurde jedoch noch nicht ausreichend untersucht, ob sie Lernstrategienutzung vorhersagen, welche mit schulischem Erfolg zusammenhängt. Daher ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: daten@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons