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Parents’ and Children’s Implicit Theories About Ability: How and Under What Circumstances They Relate to Different Aspects of Children’s Academic Success

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-542867
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.54286
Matthes, Benjamin
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 19 Jun 2023 09:03


Zusammenfassung (Englisch)

Children’s and parents’ implicit theories (ITs) about whether abilities are fixed or malleable predict various learning-related behaviors and different aspects of children’s academic success. For children’s ITs, however, it has not yet been adequately investigated whether they predict learning strategy use, which is related to academic success. Thus, Study 1 examined if children’s ITs predict (a) ...

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Übersetzung der Zusammenfassung (Deutsch)

Die impliziten Theorien von Kindern und Eltern darüber, inwieweit Fähigkeiten stabil oder veränderbar sind, sagen verschiedene lernbezogene Verhaltensweisen und verschiedene Aspekte des Schulerfolgs von Kindern vorher. Für die impliziten Theorien von Kindern wurde jedoch noch nicht ausreichend untersucht, ob sie Lernstrategienutzung vorhersagen, welche mit schulischem Erfolg zusammenhängt. Daher ...

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