Startseite UR

Modelling, structure and development of domain-specific professional knowledge of Latin teachers

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-549423
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.54942
Lindl, Alfred ; Hilbert, Sven
[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(3MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 30 Okt 2023 16:09



Zusammenfassung

In this paper, the content knowledge and pedagogical content knowledge of teachers of Latin as a foreign language are modelled and examined using a convenience sample (N = 216) with newly validated test instruments. Bivariate correlations show significant relationships between domain-specific professional knowledge and indicators of school or academic success, but no relationships with ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner