Startseite UR

InClass – an instrument to assess classroom management in inclusive and special education with a focus on heterogeneous learning groups

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-578624
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.57862
Lutz, Stephanie ; Frey, Anne ; Rank, Astrid ; Gebhardt, Markus
[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(719kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 04 Apr 2024 11:28



Zusammenfassung

Organizing lessons for heterogeneous learning groups is a challenge for student teachers and novice teachers. To observe and improve classroom management during student teaching, we have developed an assessment tool. The aim of this study is to evaluate and improve the instrument “Scale for Classroom Management in Inclusive Schools (InClass)” with data from 480 student teachers in internships at ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner