Go to content
UR Home

Multiprofessionelle Kooperation als Qualitätsmerkmal von gebundenen Ganztagsklassen

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-582068
DOI to cite this document:
10.5283/epub.58206
Fuchs, Elisabeth
[img]License: Creative Commons Attribution 4.0
PDF
Dissertation_FuchsE
(2MB)
Date of publication of this fulltext: 14 May 2024 08:11


Abstract (German)

Die vorliegende Dissertation widmet sich der Untersuchung der multiprofessionellen Kooperation zwischen Lehrkräften und weiterem pädagogisch tätigem Personal in gebundenen Ganztagsklassen an Grundschulen. Dabei wird die Bedeutung der multiprofessionellen Kooperation als wesentliches Qualitätsmerkmal für die Ganztagsbildung herausgestellt. Im Gegensatz zur Kooperation zwischen Lehrkräften ist die ...

plus

Translation of the abstract (English)

This study examines multi-professional cooperation between teachers and other educational staff in all-day classes in primary schools. Multi-professional cooperation is a fundamental quality feature of all-day education. In contrast to cooperation between teachers, there has been relatively little research on multi-professional cooperation, especially in the context of all-day classes in primary ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons