Startseite UR

Are Competence Beliefs or Value Beliefs More Important for STEM Career Aspirations?—Longitudinal Mediation Analyses Based on Recent Modeling Approaches Show Different Results

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-751176
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.75117
Debatin, Tobias ; Stoeger, Heidrun ; Ziegler, Albert
[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(588kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 06 Mrz 2025 05:39

Diese Publikation ist Teil des DEAL-Vertrags mit Springer.


Zusammenfassung

There is a consensus in situated expectancy-value theory research that value beliefs better predict career aspirations and choices than competence beliefs and thus should be the main target of interventions aimed to motivate youth for STEM (science, technology, engineering, math) careers. However, research on the longer-term causal effects of the two constructs and their indirect effects is ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner