Startseite UR

Pedagogical content knowledge and content knowledge of secondary mathematics teachers

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-342753
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.34275
Krauss, Stefan ; Brunner, M. ; Kunter, M. ; Baumert, J. ; Blum, W. ; Neubrand, M. ; Jordan, A.
[img]PDF
(177kB) - Nur für Mitarbeiter des Archivs
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 12 Aug 2016 07:56


Zusammenfassung

Drawing on the work of L. S. Shulman (1986), the authors present a conceptualization of the pedagogical content knowledge and content knowledge of secondary-level mathematics teachers. They describe the theory-based construction of tests to assess these knowledge categories and the implementation of these tests in a sample of German mathematics teachers (N=198). Analyses investigate whether ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner