Startseite UR

Students' and mathematics teachers' perceptions of teacher enthusiasm and instruction

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-342782
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.34278
Kunter, M. ; Tsai, Y.-M. ; Klusmann, U. ; Brunner, M. ; Krauss, Stefan ; Baumert, J.
[img]PDF
(574kB) - Nur für Mitarbeiter des Archivs
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 12 Aug 2016 09:34


Zusammenfassung

This article investigates teacher enthusiasm and how it relates to instructional behaviours. We distinguished teachers' enthusiasm for the subject matter of mathematics from their enthusiasm for teaching mathematics. A total of 323 teachers and their 9th-grade classes participated in the study. Questionnaires were used to assess teachers' enthusiasm and instructional behaviours from both the ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner