Go to content
UR Home

Understanding Junior Doctors' Learning and Performance in Clinical Practice

Keil, Stephanie (2016) Understanding Junior Doctors' Learning and Performance in Clinical Practice. PhD, Universität Regensburg.

[img]
Preview
License: Publishing license for publications excluding print on demand
PDF
Download (3MB)
Date of publication of this fulltext: 31 Aug 2016 07:31

Abstract (English)

As medical schools can only in a limited way prepare physicians for the multitude of challenges they face at the beginning of their career, physicians need to learn in everyday clinical practice. The aim of the thesis at hand is to develop a better understanding of junior doctors’ learning and performance in clinical practice. The theoretical part of this thesis contains a review of current ...

plus

Translation of the abstract (German)

Da das Medizinstudium angehende Ärzte/innen nur begrenzt auf die Vielfalt an Aufgaben und Herausforderung des ärztlichen Berufsalltags vorbereiten kann, ist für ärztliche Berufsanfänger/innen das Lernen in der täglichen Arbeitspraxis essentiell. Die vorliegende Arbeit will einen Beitrag zum besseren Verständnis dieses ärztlichen Lernens und Handelns im klinischen Alltag leisten. Auf Basis ...

plus


Export bibliographical data



Item type:Thesis of the University of Regensburg (PhD)
Date:31 August 2016
Referee:Prof. Dr. Hans Gruber
Date of exam:20 July 2016
Institutions:Psychology and Pedagogy > Institut für Pädagogik
Psychology and Pedagogy > Institut für Pädagogik > Lehrstuhl für Pädagogik III (Prof. Dr. Hans Gruber)
Keywords:workplace learning, socio-cultural learning, social network analysis, postgraduate medical education, junior doctors / Lernen am Arbeitsplatz, soziokulturelles Lernen, Soziale Netzwerkanalyse, medizinische Weiterbildung, ärztliche Berufsanfänger, ärztliche Berufsanfängerinnen
Dewey Decimal Classification:300 Social sciences > 370 Education
600 Technology > 610 Medical sciences Medicine
Status:Published
Refereed:Yes, this version has been refereed
Created at the University of Regensburg:Yes
Item ID:34469
Owner only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de

Dissertations: dissertationen@ur.de

Research data: daten@ur.de

Contact persons