Go to content
UR Home

Understanding Junior Doctors' Learning and Performance in Clinical Practice

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-344698
DOI to cite this document:
10.5283/epub.34469
Keil, Stephanie
Date of publication of this fulltext: 31 Aug 2016 07:31


Abstract (English)

As medical schools can only in a limited way prepare physicians for the multitude of challenges they face at the beginning of their career, physicians need to learn in everyday clinical practice. The aim of the thesis at hand is to develop a better understanding of junior doctors’ learning and performance in clinical practice. The theoretical part of this thesis contains a review of current ...

plus

Translation of the abstract (German)

Da das Medizinstudium angehende Ärzte/innen nur begrenzt auf die Vielfalt an Aufgaben und Herausforderung des ärztlichen Berufsalltags vorbereiten kann, ist für ärztliche Berufsanfänger/innen das Lernen in der täglichen Arbeitspraxis essentiell. Die vorliegende Arbeit will einen Beitrag zum besseren Verständnis dieses ärztlichen Lernens und Handelns im klinischen Alltag leisten. Auf Basis ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons