Startseite UR

The Influence of Methylphenidate on Hyperactivity and Attention Deficits in Children With ADHD. A Virtual Classroom Test

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-356303
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.35630
Mühlberger, Andreas ; Jekel, K. ; Probst, Thomas ; Schecklmann, Martin ; ; ; ; ;
[img]
Vorschau
Lizenz: Allianz- bzw. Nationallizenz
PDF - Veröffentlichte Version
(579kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 09 Mai 2017 07:55



Zusammenfassung

Objective: This study compares the performance in a continuous performance test within a virtual reality classroom (CPT-VRC) between medicated children with ADHD, unmedicated children with ADHD, and healthy children. Method: N = 94 children with ADHD (n = 26 of them received methylphenidate and n = 68 were unmedicated) and n = 34 healthy children performed the CPT-VRC. Omission errors, reaction ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner