Startseite UR

Cognitive Loads in a Distance Training for Trainee Teachers

URN zum Zitieren dieses Dokuments: urn:nbn:de:bvb:355-epub-374279

Stiller, Klaus D. und Bachmaier, Regine (2018) Cognitive Loads in a Distance Training for Trainee Teachers. Frontiers in Education 2018 (3), S. 44.

[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF
Download (452kB)

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)

Andere URL zum Volltext: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/feduc.2018.00044/abstract


Zusammenfassung

How to effectively support students’ successful learning outcomes is one of the persistent problems of online and distance learning. One promising approach to this issue is to investigate the extent that learning is determined by learner characteristics and skills. This study explores the effects of domain-specific prior knowledge, intrinsic motivation, computer attitude, computer anxiety and ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:29 Juni 2018
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie
Projekte:Open Access Publizieren (DFG)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.3389/feduc.2018.00044DOI
Stichwörter / Keywords:Distance training, self-regulated learning, teacher training, higher education, computer anxiety, Computer attitude, intrinsic motivation, Cognitive Load Theory
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:24 Sep 2018 15:42
Zuletzt geändert:24 Sep 2018 15:42
Dokumenten-ID:37427
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags

Downloads

Downloads im Monat während des letzten Jahres

  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner