Go to content
UR Home

Förderung von Interesse an Europa und europäischer Identität bei Grundschulkindern - Eine Interventionsstudie an Europäischen Schulen

Rothfuß-Kustner, Angela Maria (2018) Förderung von Interesse an Europa und europäischer Identität bei Grundschulkindern - Eine Interventionsstudie an Europäischen Schulen. PhD, Universität Regensburg.

This is the latest version of this item.

[img]
Preview
License: Creative Commons Attribution 4.0
PDF - Updated Version
mit 2 korrigierten Layout-Fehlern
Download (11MB)
Date of publication of this fulltext: 30 Jan 2019 08:08

Abstract (German)

Der Forschungsgegenstand ‚europäische Identität‘ wird aufgrund seiner politischen Bedeutung seit langem von Umfrageinstituten auf breiter Datenbasis analysiert. In der Unterrichtsforschung dagegen besteht ein grundsätzliches Defizit an systematisch erhobenen Daten zur Wirksamkeit von Unterricht zu Europa, wie ihn die Kultusministerkonferenz (1978, 1990, 2008) wiederholt einfordert. Bisherige ...

plus

Translation of the abstract (English)

Due to its political significance, "European identity" has been researched for many years on the basis of a wide range of data sets. Curriculum research, however, faces a general deficit in systematically gathered data regarding the effectiveness of teaching about Europe as requested repeatedly by the German Federal Minister Council on Education (1978, 1990, 2008). Existing studies have been ...

plus


Export bibliographical data



Item type:Thesis of the University of Regensburg (PhD)
Date:11 December 2018
Referee:Prof. Dr. Maria Fölling-Albers
Date of exam:15 December 2017
Institutions:Psychology and Pedagogy > Institut für Pädagogik
Psychology and Pedagogy > Institut für Pädagogik > Lehrstuhl für Grundschulpädagogik und -didaktik (Prof. Dr. Astrid Rank)
Keywords:Europäische Identität, Interesse an Europa, Interkulturelle Pädagogik, Bildungspolitik, Europäische Schulen, Grundschule, Sekundarstufe, Curriculum, Unterricht, Interventionsstudie, empirische Forschung, Messinstrumente, Pädagogische Interessentheorie, Selbstbestimmungstheorie, Modell der Identitätsregulation nach Haußer European identity, interest in Europe, Europe, intercultural learning, educational policies, European Schools, primary school, secondary school, curriculum, intervention study, empirical research, measuring instruments, pedagogical interest theory, self-determination theory, Hausser model of identity regulation
Dewey Decimal Classification:300 Social sciences > 370 Education
Status:Published
Refereed:Yes, this version has been refereed
Created at the University of Regensburg:Yes
Item ID:38286

Available versions of this item

Owner only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de

Dissertations: dissertationen@ur.de

Research data: daten@ur.de

Contact persons