Go to content
UR Home

Förderung von Interesse an Europa und europäischer Identität bei Grundschulkindern - Eine Interventionsstudie an Europäischen Schulen

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-382861
DOI to cite this document:
10.5283/epub.38286
Rothfuß-Kustner, Angela Maria

This is the latest version of this item.

[img]
Preview
License: Creative Commons Attribution 4.0
PDF - Updated Version
mit 2 korrigierten Layout-Fehlern
(11MB)
Date of publication of this fulltext: 30 Jan 2019 08:08


Abstract (German)

Der Forschungsgegenstand ‚europäische Identität‘ wird aufgrund seiner politischen Bedeutung seit langem von Umfrageinstituten auf breiter Datenbasis analysiert. In der Unterrichtsforschung dagegen besteht ein grundsätzliches Defizit an systematisch erhobenen Daten zur Wirksamkeit von Unterricht zu Europa, wie ihn die Kultusministerkonferenz (1978, 1990, 2008) wiederholt einfordert. Bisherige ...

plus

Translation of the abstract (English)

Due to its political significance, "European identity" has been researched for many years on the basis of a wide range of data sets. Curriculum research, however, faces a general deficit in systematically gathered data regarding the effectiveness of teaching about Europe as requested repeatedly by the German Federal Minister Council on Education (1978, 1990, 2008). Existing studies have been ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons