Startseite UR

Game-Based Learning of the Structure and Functioning of Body Cells in a Foreign Language: Effects on Motivation, Cognitive Load, and Performance

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-401776
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.40177
Stiller, Klaus Dieter ; Schworm, Silke
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 03 Mai 2019 12:17



Zusammenfassung

Research has evidenced that digital educational games can be effective tools to impart knowledge. Researchers have recommended to focus on motivation and gaming load and their interaction when investigating learning process and success. Gaming expertise and the English proficiency of learners seem to be further important aspects of learning success, especially when non-native speakers play an ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner