Go to content
UR Home

Die Rolle von Emotionen beim Teamlernen - Affektive und kognitive Komponenten in der Teamarbeit von interdisziplinären Arbeitsteams an beruflichen Schulen

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-414331
DOI to cite this document:
10.5283/epub.41433
Watzek, Verena
Date of publication of this fulltext: 27 Jan 2020 09:04


Abstract (German)

Arbeitsteams werden in Organisationen eingesetzt, um komplexe und wissensintensive Arbeitsaufgaben für Organisationen zu erfüllen. Wenn Arbeitsteams ihre Aufgaben erfüllen, findet das Lernen als Nebenprodukt in der Teamarbeit statt, indem die Teammitglieder miteinander interagieren. Die Teamarbeit von Arbeitsteams kann gefördert werden, indem die Teammitglieder unterstützt werden ...

plus

Translation of the abstract (English)

Work teams are used in organisations to carry out complex and knowledge-intensive work tasks for organisations. When work teams perform their work tasks, learning takes place as a by-product of teamwork, as team members interact with each other. Teamwork of work teams can be fostered, when team members engage in team learning activities. In this way, team members can be influenced by their own ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons