Startseite UR

Screen-time influences children's mental imagery performance

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-446831
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.44683
Suggate, Sebastian ; Martzog, Philipp
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 01 Feb 2021 07:11

Diese Publikation ist Teil des DEAL-Vertrags mit Wiley.


Zusammenfassung

Mental imagery is a foundational human faculty that depends on active image construction and sensorimotor experiences. However, children now spend a significant proportion of their day engaged with screen-media, which (a) provide them with ready-made mental images, and (b) constitute a sensory narrowing whereby input is typically focused on the visual and auditory modalities. Accordingly, we test ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner