Startseite UR

Do Implicit Theories About Ability Predict Self-Reports and Behavior-Proximal Measures of Primary School Students’ In-Class Cognitive and Metacognitive Learning Strategy Use?

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-456181
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.45618
Matthes, Benjamin ; Stoeger, Heidrun
[img]
Vorschau
Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(1MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 26 Jun 2021 18:20



Zusammenfassung

Although studies show relations between implicit theories about ability (ITs) and cognitive as well as metacognitive learning strategy use, existing studies suffer from an overreliance on broad-brush self-report measures of strategy use and limited ecological validity. Moreover, studies rarely examine younger students, and research on ITs and how much students benefit from interventions on ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner