Startseite UR

Competence as a continuum in the COACTIV study: the “cascade model”

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-501067
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.50106
Krauss, Stefan ; Bruckmaier, Georg ; Lindl, Alfred ; Hilbert, Sven ; Binder, Karin ; Steib, Nicole ; Blum, Werner
[img]PDF - Veröffentlichte Version
(1MB) - Nur für Mitarbeiter des Archivs
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 11 Okt 2021 12:51



Zusammenfassung

Two different tools for assessing pedagogical content knowledge (PCK) of mathematics teachers used in the framework of the COACTIV study are systematically compared in this paper, namely the paper-and-pencil test consisting of items on the three facets knowledge of explaining and representation, knowledge of student thinking and typical mistakes, and knowledge of the potential of mathematical ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner