Go to content
UR Home

Flipped Classroom in der universitären Lehre. Vergleich zur traditionellen Vorlesungsveranstaltung

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-535105
DOI to cite this document:
10.5283/epub.53510
Weber, Michael
Date of publication of this fulltext: 12 Jan 2023 05:47


Abstract (German)

Das Lehrkonzept des Flipped Classroom (FC) gewann im letzten Jahrzehnt vor allem im Be-reich der Hochschullehre zunehmend an Aufmerksamkeit. Trotz einiger wissenschaftlicher Publikationen, welche die Vorteile des FC gegenüber traditioneller Lehre hervorheben, wird im akademischen Kontext vor allem in Veranstaltungen mit vielen Teilnehmenden weiterhin auf das Konzept einer traditionellen Vorlesung ...

plus

Translation of the abstract (English)

The flipped classroom (FC) approach has gained increasing attention in the last decade, espe-cially in the context of higher education. Despite some scientific publications that emphasize the advantages of the FC compared to traditional methods, the concept of a traditional lecture is still widely spread in the academic context, especially in courses with many participants. The aim of the present ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: daten@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons