Startseite UR
![]() | Eine Stufe nach oben |
und Festner, Dagmar
(2010)
Motivation to transfer revisited.
In: Gomez, Kimberley und Lyons, L. und Radinsky, J., (eds.)
ICLS '10 Proceedings of the 9th International Conference of the Learning Sciences. vol. 1.
International Society of the Learning Sciences, Chicago, 452–459.
Volltext nicht vorhanden.
(2009)
Motivation to transfer training: An integrative literature review.
Human Resource Development Review 8 (3), 403–423.
Volltext nicht vorhanden.
(2009)
Predicting autonomous and controlled motivation to transfer training.
International Journal of Training and Development 13 (2), 124–138.
Volltext nicht vorhanden.
(2008)
Conditions of work environments in fostering transfer of training.
In: Billett, Stephen und Harteis, Christian und Eteläpelto, Anneli, (eds.)
Emerging perspectives of workplace learning.
Sense Publishers, Rotterdam, 215–231.
ISBN 978-9087906436.
Volltext nicht vorhanden.
und Heid, Helmut
(2005)
Employment between economic and educational ratio.
In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 275–290.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
, Harteis, Christian und Heid, Helmut
(2005)
Error culture in the workplace: Differences between managers and staff members.
In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning / Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 259–263.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
und Heid, Helmut
(2005)
Learning from errors: Good conditions in enterprises?
In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning / Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 264–274.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
, Harteis, Christian und Heid, Helmut
(2005)
Responsibility in daily working life: A comparison between managers and staff members.
In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 253–258.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
und Heid, Helmut
(2005)
Self-determination in daily working life.
In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 244–252.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
, Harteis, Christian und Heid, Helmut
(2005)
The effects of epistemological beliefs on workplace learning.
In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 239–243.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
(2004)
Fehlerorientierung im betrieblichen Arbeitsalltag. Ein Vergleich zwischen Führungskräften und Beschäftigten ohne Führungsfunktion.
Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik (100), 65–82.
Volltext nicht vorhanden.
(2004)
Selbstbestimmung im Arbeitsalltag.
Unterrichtswissenschaft 32 (2), 128–142.
Volltext nicht vorhanden.
(2004)
Self-determination in daily working life.
In: Radovan, Marko und Đorđević, Neda und Ličen, Nives, (eds.)
Current issues in adult learning and motivation: Ljubljana, October 22 - 23, 2003 / Adult Education Colloquium 7.
Slovenian Institute for Adult Education, Ljubljana, 212–221.
ISBN 961-6130-60-9.
Volltext nicht vorhanden.
, Harteis, Christian und Heid, Helmut
(2004)
The effects of epistemological beliefs on workplace learning.
Journal of Workplace Learning (16), 284–292.
Volltext nicht vorhanden.
, Festner, Dagmar, Harteis, Christian, Meier, Bettina, Meling, P. und Stamouli, Elena
(2003)
Evaluation von Online-Seminaren – warum und wie?
In: Apel, Heino und Kraft, Susanne, (eds.)
Online lehren : Planung und Gestaltung netzbasierter Weiterbildung.
Bertelsmann, Bielefeld, 261–274.
ISBN 3-7639-1865-5 (print u. elektron.).
Volltext nicht vorhanden.
und Heid, Helmut
(2003)
The role of epistemological beliefs for workplace learning.
In:
Work and lifelong learning in different contexts : 3rd international Conference on researching work and learning. Proc. book VI.
University of Tampere, Department of Education, Tampere, S. 20-28.
Volltext nicht vorhanden.
, Festner, Dagmar, Harteis, Christian, Meier, Bettina, Meling, P., Stamouli, Elena und Winkler, C.
(2002)
Selbstgesteuertes Lernen in internetbasierten Weiterbildungsveranstaltungen.
In: Kraft, Susanne, (ed.)
Selbstgesteuertes Lernen in der Weiterbildung.
Schneider-Verl. Hohengehren, Baltmannsweiler, 214–221.
ISBN 3-89676-617-1.
Volltext nicht vorhanden.
Publikationsserver
Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394
Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904
Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707