Startseite UB

Browse by Person

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 14.

Sauerland, Martin and Hammerl, Marianne (2008) Managing social affiliation: a psycho-evolutionary theory of interpersonal balance. .
[img]
Preview

Hawelka, Birgit and Hammerl, Marianne and Gruber, Hans, eds. (2007) Förderung von Kompetenzen in der Hochschullehre. Theoretische Konzepte und ihre Implementation in der Praxis. Asanger, Kröning. ISBN 978-3-89334-473-4. Fulltext not available.

Gruber, Hans (2007) Gruppenarbeit. In: Hawelka, Birgit and Hammerl, Marianne and Gruber, Hans, (eds.) Förderung von Kompetenzen in der Hochschullehre. Theoretische Konzepte und ihre Implementation in der Praxis. Asanger, Kröning, 59–70. ISBN 978-3-89334-473-4. Fulltext not available.

Hawelka, Birgit and Hammerl, Marianne and Gruber, Hans (2007) Vorwort. In: Hawelka, Birgit and Hammerl, Marianne and Gruber, Hans, (eds.) Förderung von Kompetenzen in der Hochschullehre. Theoretische Konzepte und ihre Implementation in der Praxis. Asanger, Kröning, iii–iv. ISBN 978-3-89334-473-4. Fulltext not available.

Weisweiler, Silke and Hammerl, Marianne and Zügner, Cathrin and Lukesch, Helmut (2006) Ergebnisse zur deutschen Version des Konfliktfragebogen ROCI-II-D. In: 45. Tagung der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, 17. - 21. September 2006, Nürnberg. (Unpublished)
[img]
Preview

Lange, Klaus W. and Bäuml, Karl-Heinz and Greenlee, Mark W. and Hammerl, Marianne and Zimmer, Alf (2005) Experimentelle Psychologie: Beiträge zur 47. Tagung experimentell arbeitender Psychologen; 04. April-06. April 2005. Pabst Science Publ., Lengerich. ISBN 3-89967-214-3. Fulltext not available.

Hammerl, Marianne and Grabitz, H. J. (1994) Unbewusstes Lernen: Ein bewusster Vorgang? Bemerkungen zur Hoffmann-Markowitsch-Debatte. Psychologische Rundschau 45 (1), pp. 37-39.
[img]
Preview

Hammerl, Marianne (1993) Bewusstes vs. unbewusstes Lernen: Neue Ergebnisse zu einer alten Kontroverse. In: Montada, Leo, (ed.) Bericht über den 38. Kongreß der Deutschen Gesellschaft für Psychologie in Trier 1992. Bd. 2. Hogrefe, Göttingen, pp. 199-206. ISBN 3-8017-0667-2.
[img]
Preview

Hammerl, Marianne (1993) Blocking Observed in Human Instrumental Conditioning. Learning and Motivation 24 (1), pp. 73-87.
[img]
Preview

Hammerl, Marianne and Grabitz, H. J. and Gniech, G. (1993) Die kognitiv-physiologische Theorie der Emotion von Schachter. In: Frey, Dieter and Irle, Martin, (eds.) Theorien der Sozialpsychologie. Bd. 1: Kognitive Theorien. 2. Aufl. Huber, Bern, pp. 123-133. ISBN 3-456-82038-0.
[img]
Preview

Hammerl, Marianne and Grabitz, H. J. (1993) Human evaluative conditioning: Order of stimulus presentation. Integrative physiological and behavioral science 28 (2), pp. 191-194.
[img]
Preview

Lachnit, Harald and Hammerl, Marianne (1993) Symposium: Classical and Instrumental Conditioning.
Presented at the 34th Annual German Experimental Psychology Meeting.Human Conditioning: Issues and Applications.
Integrative physiological and behavioral science 28 (2), pp. 151-153.
[img]
Preview

Grabitz, H. J. and Hammerl, Marianne (1993) Transfer effects as a function of sequential and quantitative schedule constraints. Integrative physiological and behavioral science 28 (2), pp. 182-185.
[img]
Preview

Hammerl, Marianne (1991) Effekte signalisierter Verstärkung : ein experimenteller Beitrag zu den Grundlagen der Lernpsychologie. Roderer, Regensburg. ISBN 3-89073-511-8 . Fulltext not available.

This list was generated on Sun Nov 23 13:24:48 2014 CET.
  1. University

University Library

Publication Server

Contact person
Gernot Deinzer

Telefon 0941 943-2759
Contact