Startseite UR

Teachers' Content Knowledge and Pedagogical Content Knowledge: The Role of Structural Differences in Teacher Education

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-344996
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.34499
Kleickmann, T. ; Richter, Dirk ; Kunter, M. ; Elsner, Jürgen ; Besser, M. ; Krauss, Stefan ; Baumert, Jürgen
[img]
Vorschau
Lizenz: Allianz- bzw. Nationallizenz
PDF - Veröffentlichte Version
(1MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 26 Aug 2016 12:49



Zusammenfassung

Pedagogical content knowledge (PCK) and content knowledge (CK) are key components of teacher competence that affect student progress. However, little is known about how teacher education affects the development of CK and PCK. To address this question, our research group constructed tests to directly assess mathematics teachers’ CK and PCK. Based on these tests, we compared the PCK and CK of four ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner