Startseite UR

Diagnostic Skills of Mathematics Teachers in the COACTIV study

Binder, Karin ; Krauss, Stefan ; Hilbert, Sven ; Brunner, Martin ; Ander, Yvonne ; Kunter, Mareike
[img]PDF
(1MB) - Nur für Mitarbeiter des Archivs
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 15 Jun 2022 06:11



Zusammenfassung

In the present chapter we introduce theoretical and empirical approaches to the construct of diagnostic competence within the COACTIV research program. We report eight conceptualizations and operationalizations of diagnostics skills and add in addition three constructs that seem to be close to diagnostic skills. Correlational analyses reveal only moderate and unsystematic relationships. However, ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner