Startseite UR

Machine learning for spelling acquisition: How accurate is the prediction of specific spelling errors in German primary school students?

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-584061
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.58406
Boehme, Richard ; Coors, Stefan ; Oster, Patrick ; Munser-Kiefer, Meike ; Hilbert, Sven
[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(7MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 10 Jun 2024 06:54



Zusammenfassung

In Germany (similar to other countries), 30 % of students demonstrate insufficient spelling skills at the end of primary school – partly owing to the challenge for teachers to manage a variety of students’ learning needs. Digital tools using Machine Learning can enable teachers to individualise students’ learning. However, there are still no suitable approaches for demographics of students who ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner