Anzahl der Einträge: 4.
Artikel
Kleickmann, T.,
Richter, D.,
Kunter, M.,
Elsner, J.,
Besser, M.,
Krauss, Stefan ,
Cheo, M. und
Baumert, J.
(2015)
Content knowledge and pedagogical content knowledge in Taiwanese and German mathematics teachers.
Teaching and Teacher Education 46, S. 115-126.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Kleickmann, T.,
Richter, D.,
Kunter, M.,
Elsner, J.,
Besser, M.,
Krauss, Stefan und
Baumert, J.
(2013)
Pedagogical content knowledge and content knowledge of mathematics teachers: The role of structural differences in teacher education.
Journal of Teacher Education 64 (1), S. 90-106.
Volltext nicht vorhanden.
Buchkapitel
Krauss, Stefan ,
Blum, W.,
Brunner, M.,
Neubrand, M.,
Baumert, J.,
Kunter, M.,
Besser, M. und
Elsner, J.
(2013)
Mathematics Teachers’ Domain-Specific Professional Knowledge: Conceptualization and Test Construction in COACTIV.
In:
Kunter, Mareike und
Baumert, Jürgen und
Blum, Werner und
Klusmann, Uta und
Krauss, Stefan und
Neubrand, Michael, (eds.)
Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers : results from the COACTIV project.
Mathematics teacher education, 8.
Springer, New York, S. 147-174.
ISBN 978-1-4614-5148-8; 978-1-4614-5149-5.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Krauss, Stefan ,
Blum, W.,
Brunner, M.,
Neubrand, M.,
Baumert, J.,
Kunter, M.,
Besser, M. und
Elsner, J.
(2011)
Konzeptualisierung und Testkonstruktion zum fachbezogenen Professionswissen von Mathematiklehrkräften.
In:
Kunter, Mareike und
Baumert, Jürgen und
Blum, Werner und
Klusmann, Uta und
Krauss, Stefan und
Neubrand, Michael, (eds.)
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften : Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV.
Waxmann, Münster, S. 135-161.
ISBN 978-3-8309-2433-3; 978-3-8309-7433-8.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Diese Liste wurde erzeugt am Sat Nov 23 09:02:42 2024 CET.