Anzahl der Einträge: 42.
Artikel
Hiley, David,
Brown, Julian und
Patterson, Sonia
(1981)
Further Observations on W1.
Journal of the Plainsong and Mediaeval Music Society 4, S. 53-80.
Volltext nicht vorhanden.
Buchkapitel
Berlinghoff-Eichler, Bettina,
Braun, Michael,
Hiley, David,
Schiltz, Katelijne und
Wackerbauer, Michael
(2022)
Regensburg.
In:
Lütteken, Laurenz, (ed.)
MGG Online. Die Musik in Geschichte und Gegenwart.
Bärenreiter; Metzler/Springer Nature, Kassel.
Volltext nicht vorhanden.
Wackerbauer, Michael
(2021)
"Frithjof", Max Bruch und die Dynamik der großen oratorischen Gattungen. Stationen einer prominenten Stoffgeschichte des 19. Jahrhunderts.
In:
Braun, Michael und
Hiley, David und
Schiltz, Katelijne und
Wackerbauer, Michael, (eds.)
Musik und Wissenschaft. Gedenkschrift für Wolfgang Horn.
Regensburger Studien zur Musikgeschichte, 15.
ConBrio, Regensburg, S. 263-312.
ISBN 978-3-940768-93-3.
Hiley, David
(1994)
The Regensburg offices for St Emmeram, St Wolfgang and St Denis.
In:
Harendarska, Eleonora, (ed.)
10th International Musicological Congress "Musica Antiqua Europae Orientalis" : Bydgoszcz, September 7th - 11th, 1994.
Musica antiqua Europae orientalis : Acta musicologica, 10,1.
Bydgoszcz, S. 299-312.
ISBN 83-90649-52-7.
Hiley, David
(1993)
Post-Pentecost alleluias in medieval British liturgies.
In:
Rankin, Susan und
Hiley, David, (eds.)
Music in the medieval English liturgy : Plainsong & Mediaeval Music Society centennial essays.
Oxford Univ. Press (Clarendon Press), Oxford, S. 145-174.
ISBN 0-19-316125-7.
Volltext nicht vorhanden.
Hiley, David
(1993)
The Plainsong & Mediaeval Music Society, 1888-1988.
In:
Rankin, Susan und
Hiley, David, (eds.)
Music in the medieval English liturgy : Plainsong & Mediaeval Music Society centennial essays.
Oxford Univ. Press (Clarendon Press), Oxford, S. 1-7.
ISBN 0-19-316125-7.
Volltext nicht vorhanden.
Hiley, David
(1993)
The sequence melodies sung at Cluny and elsewhere.
In:
Cahn, Peter und
Heimer, Ann-Katrin, (eds.)
De musica et cantu : Studien zur Geschichte der Kirchenmusik und der Oper. Helmut Hucke zum 60. Geburtstag.
Musikwissenschaftliche Publikationen / Hochschule für Musik und Darstellende Kunst <Frankfurt/Main>, 2.
Olms, Hildesheim, S. 131-155.
ISBN 3-487-09793-1.
Hiley, David
(1992)
Some observations on the repertory of tropes at St Emmeram, Regensburg.
In:
Dobszay, László, (ed.)
Papers read at the fourth meeting, Pécs, Hungary, 3 - 8 september 1990 / International Musicological Society Study, Group Cantus Planus.
Budapest ; Hungarian Acad. of Sciences, Inst. for Musicology, Budapest, S. 337-357.
ISBN 963-7074-34-1.
Hiley, David
(1992)
The sequentiary of Chartres, Bibliothèque Municipale, Ms. 47.
In:
Ziino, Agostino, (ed.)
La sequenza medievale : atti del convegno internazionale, Milano 7 - 8 aprile 1984.
Quaderni di S. Maurizio : La musica a Milano, 3.
Libr. Musicale Italiana, Lucca, S. 105-117.
ISBN 88-7096-070-6.
Hiley, David
(1990)
Cluny, sequences and tropes.
In:
Leonardi, Claudio, (ed.)
La tradizione dei tropi liturgici : atti dei Convegni sui Tropi Liturgici, Parigi (15 - 19 ottobre 1985) - Perugia (2 - 5 settembre 1987).
Biblioteca del "Centro per il Collegamento degli Studi Medievali e Umanistici nell'Università di Perugia", 3.
Centro Italiano di Studi sull'Alto Medioevo, Spoleto, S. 125-138.
Volltext nicht vorhanden.
Hiley, David
(1990)
Editing the Winchester sequence repertory of ca.1000.
In:
Dobszay, László, (ed.)
Papers read at the third meeting, Tihany, Hungary, 19 - 24 september 1988 / International Musicological Society Study, Group Cantus Planus.
Budapest ; Hungarian Acad. of Sciences, Inst. for Musicology, Budapest, S. 99-113.
ISBN 963-7516-56-5.
Hiley, David
(1990)
The chant of Norman Sicily. Interaction between the Italian and Norman traditions.
In:
Pompilio, Angelo und
Restani, Donatella und
Bianconi, Lorenzo und
Gallo, F. Alberto, (eds.)
Atti del XIV Congr. della Soc. Int. di Musicologia : trasmissione e recezione delle forme di cultura musicale ; Bologna/Ferrara - Parma, 1987; II: Study sessions.
Report of the ... congress / International Musicological Society, 14,2.
EDT, Torino, S. 92-105.
ISBN 88-7063-075-7.
Hiley, David
(1989)
Chant.
In:
Brown, Howard Mayer und
Sadie, Stanley, (eds.)
Performance practice : music before 1600.
New Grove handbooks in music.
Macmillan Press (Music Division), Basingstoke, S. 37-54.
ISBN 0-333-47403-1.
Volltext nicht vorhanden.
Hiley, David
(1989)
Observations on the derivation of two early repertories of polyphony.
In:
Corsi, Cesare und
Petrobelli, Pierluigi, (eds.)
Le polifonie primitive in Friuli e in Europa : atti del congresso internazionale, Cividale del Friuli, 22 - 24 agosto 1980.
Miscellanea musicologica, 4.
Ed. Torre d'Orfeo, Roma, S. 377-391.
ISBN 88-85147-20-8.
Volltext nicht vorhanden.
Hiley, David
(1987)
The rhymed sequence in England - a preliminary survey.
In:
Huglo, Michel, (ed.)
Musicologie médiévale : notations et séquences ; actes de la table ronde du CNRS à l'Inst. de Recherche et d'Histoire des Textes, 6 - 7 sept. 1982.
Champion, Paris, S. 227-246.
ISBN 2-85203-032-2.
Volltext nicht vorhanden.
Hiley, David
(1984)
The plica and liquescence.
In:
Gordon Athol Anderson (1929 - 1981) : in memoriam. Teil 2.
Musicological Studies, 39,2.
Inst. of Mediaeval Music, Henryville, Pa., S. 379-391.
ISBN 0-931902-29-0.
Hiley, David
(1983)
Some observations on the interrelationships between trope repertories.
In:
Iversen, Gunilla, (ed.)
Research on tropes : proc. of a symposium org. by the Royal Academy of Literature, History and Antiquities and the Corpus Troporum, Stockholm, June 1-3, 1981.
Konferenser/Kungl. Vitterhets Historie och Antikvitets Akademien, 8.
Almqvist & Wiksell, Stockholm, S. 29-37.
ISBN 91-7402-127-3.
Volltext nicht vorhanden.
Buch
Hochschulschrift
Diese Liste wurde erzeugt am Sat Nov 23 09:05:01 2024 CET.