Startseite UR

Prediction of elementary mathematics grades by cognitive abilities

DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.51304
Hilbert, Sven ; Bruckmaier, Georg ; Binder, Karin ; Krauss, Stefan ; Bühner, Markus
[img]PDF
(707kB) - Nur für Mitarbeiter des Archivs
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 15 Jun 2022 08:25



Zusammenfassung

In the present study, the relationship between the mathematics grade and the three basic cognitive abilities (inhibition, working memory, and reasoning) was analyzed regarding possible alterations during elementary school. In a sample of N = 244 children, the mathematics grade was best predicted by working memory performance in the second grade and by reasoning in the third and fourth grades. ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner