Startseite UR

How to teach Bayesian reasoning: An empirical study comparing four different probability training courses

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-595451
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.59545
Steib, Nicole ; Büchter, Theresa ; Eichler, Andreas ; Binder, Karin ; Krauss, Stefan ; Böcherer-Linder, Katharina ; Vogel, Markus ; Hilbert, Sven
[img]Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(13MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 12 Nov 2024 06:27



Zusammenfassung

Background Bayesian reasoning is understood as the updating of hypotheses based on new evidence (e.g., the likelihood of an infection based on medical test results). As experts and students alike often struggle with Bayesian reasoning, previous research has emphasised the importance of identifying supportive strategies for instruction. Aims This study examines the learning of Bayesian ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner