Startseite UR

FALKE: Experiences From Transdisciplinary Educational Research by Fourteen Disciplines

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-444883
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.44488
Lindl, Alfred ; Hilbert, Sven ; Schilcher, Anita ; Krauss, Stefan ; Kirchhoff, Petra ; Asen-Molz, Katharina ; Ehras, Christina ; Elmer, Michael ; Frei, Mario ; Gaier, Lisa ; Gastl-Pischetsrieder, Maria ; Gunga, Eileen ; Murmann, Renate ; Röhrl, Simone ; Ruck, Anna-Maria ; Weich, Matthias ; Dittmer, Arne ; Fricke, Michael ; Hofmann, Bernhard ; Memminger, Josef ; Rank, Astrid ; Tepner, Oliver ; Thim-Mabrey, Christiane
[img]
Vorschau
Lizenz: Creative Commons Namensnennung 4.0 International
PDF - Veröffentlichte Version
(2MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 07 Apr 2021 15:34



Zusammenfassung

This article details how the FALKE research project (Fachspezifische Lehrerkompetenzen im Erklären; Engl.: subject-specific teacher competency in explaining) integrates 14 heterogeneous disciplines in order to empirically examine the didactic quality of teacher explanations in eleven school subjects by bringing together trans-, multi-, and interdisciplinary perspectives. In order to illustrate ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner