Startseite UR

Cultural Framing of Giftedness in Recent US Fictional Texts (Version 2)

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-584777
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.58477
Balestrini, Daniel Patrick ; Stoeger, Heidrun

Dies ist die aktuelle Version dieses Eintrags.

[img]ZIP-Archiv - Zusätzliches Material
The archive includes the Technical Supplement (available as both a PDF file and an R syntax file) along with all the data files we are permitted to share under the licensing restrictions of the original data set.
(1GB) - Nur für Mitarbeiter des Archivs
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 26 Jun 2024 12:53


Zusammenfassung

A perennial topic of research on giftedness has been individuals’ perceptions of and attitudes towards giftedness, the gifted, and gifted education. Although giftedness is a culturally constructed concept, most examination of the term’s meanings and implications has used reactive measures (i.e., surveys) to tap respondents’ giftedness-related perceptions and attitudes within the context of formal ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner