Startseite UR
![]() | Eine Stufe nach oben |
Steib, Nicole
, Büchter, Theresa, Eichler, Andreas, Binder, Karin, Krauss, Stefan
, Böcherer-Linder, Katharina, Vogel, Markus und Hilbert, Sven
(2024)
How to teach Bayesian reasoning: An empirical study comparing four different probability training courses.
Learning and Instruction 95, S. 102032.
Büchter, Theresa, Eichler, Andreas, Böcherer-Linder, Katharina, Vogel, Markus, Binder, Karin, Krauss, Stefan
und Steib, Nicole
(2024)
Covariational reasoning in Bayesian situations.
Educational Studies in Mathematics 115 (3), S. 481-505.
Steib, Nicole, Krauss, Stefan
, Binder, Karin
, Büchter, Theresa, Böcherer-Linder, Katharina, Eichler, Andreas und Vogel, Markus
(2023)
Measuring people’s covariational reasoning in Bayesian situations.
Frontiers in Psychology 14.
Büchter, Theresa, Steib, Nicole, Böcherer-Linder, Katharina, Eichler, Andreas, Krauss, Stefan
, Binder, Karin
und Vogel, Markus
(2022)
Designing Visualisations for Bayesian Problems According to Multimedia Principles.
Education Sciences 12 (11), S. 739.
Büchter, Theresa
, Eichler, Andreas
, Steib, Nicole, Binder, Karin
, Böcherer-Linder, Katharina, Krauss, Stefan
und Vogel, Markus
(2022)
How to Train Novices in Bayesian Reasoning.
Mathematics 10 (9), S. 1558.
, Krauss, Stefan
, Büchter, Theresa, Eichler, Andreas, Binder, Karin
, Böcherer-Linder, Katharina und Vogel, Markus
(2025)
Bayesianisches Denken trainieren: Ein Schlüssel für bessere Entscheidungen.
In: Schick, Lisa und Platz, Melanie und Lambert, Anselm, (eds.)
Beiträge zum Mathematikunterricht 2025, 58. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik.
WTM-Verlag, Münster, S. 1234-1237.
ISBN 978-3-95987-329-1.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
, Rößner, Michael, Büchter, Theresa, Eichler, Andreas und Steib, Nicole
(2025)
Ein quantitativer empirischer Vergleich 14 verschiedener Visualisierungsformate zu Bayesianischen Aufgaben.
In: Schick, Lisa und Platz, Melanie und Lambert, Anselm, (eds.)
Beiträge zum Mathematikunterricht 2025, 58. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik.
WTM-Verlag, Münster, S. 586-589.
ISBN 978-3-95987-329-1.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
, Kuch, Selina, Rips, Matthias
, Büchter, Theresa, Steib, Nicole
, Binder, Karin
, Böcherer-Linder, Katharina und Vogel, Markus
(2025)
Training Bayesianischen Denkens - Erkenntnisse aus der Schulung von Studierenden in Medizin und Jura für eine Förderung in der Schule.
In: Schick, Lisa und Platz, Melanie und Lambert, Anselm, (eds.)
Beiträge zum Mathematikunterricht 2025, 58. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik.
WTM-Verlag, Münster, S. 666-669.
ISBN 978-3-95987-329-1.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Büchter, Theresa, Steib, Nicole
, Binder, Karin
, Böcherer-Linder, Katharina, Eichler, Andreas, Krauss, Stefan
und Vogel, Markus
(2023)
Analysing students’ notes when calculating in Bayesian situations.
In: Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Juli 2023, Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Eötvös Loránd University of Budapest.
Binder, Karin
, Steib, Nicole
, Büchter, Theresa, Böcherer-Linder, Katharina, Eichler, Andreas, Krauss, Stefan
, Vogel, Markus und Wiesner, Patrick
(2023)
How odd are odds? Students´ difficulties in converting relative frequencies into odds.
In: Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Juli 2023, Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Eötvös Loránd University of Budapest.
, Büchter, Theresa, Eichler, Andreas, Krauss, Stefan
, Steib, Nicole und Vogel, Markus
(2022)
Communicating Conditional Probabilities in Medical Practice.
In: 11th International Conference on Teaching Statistics (ICOTS11) 2022, 11 – 16 September 2022, Rosario, Argentina.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
, Vogel, Markus, Böcherer-Linder, Katharina, Büchter, Theresa, Eichler, Andreas, Krauss, Stefan
und Steib, Nicole
(2022)
How to Understand Covariation in Bayesian Reasoning Situations With Double-Trees and Unit Squares.
In: 11th International Conference on Teaching Statistics (ICOTS11) 2022, 11 – 16 September 2022, Rosario, Argentina.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Publikationsserver
Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394
Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904
Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707